vrijdag 13 april 2007

Papa Was a Rolling Stone

1963 was mijn vaders 'stierenjaar'

'Iwan, onze pa is overleden op 11 november. Ik condoleer je met het verlies, en hoop je nog te zien deze dagen. Ik ben van 16 t/m 23 november in Paramaribo. De crematie is op 17 november. Ik heb helaas geen telefoonnummer van jou', e-mailde een broertje van mij, van vaders kant. Ik las het op de dag van de crematie. Dus te laat. Bovendien was ik ondergedoken. Ik was namelijk twee dagen eerder weggelopen uit het christelijke opvangcentrum voor drugsverslaafden De Stem, in het district Para. Ik vreesde dat de politie mij zocht, want toen ik een maand eerder was gevlucht uit het Psychiatrisch Centrum Suriname, deden de volgende dag mannen in burgerkleding een inval op het adres waar ze vermoedden dat ik mij schuilhield.
JRonald Scholsberg, mijn vader, had acht kinderen verwekt bij acht verschilllende vrouwen. We kwamen op 1 april voor het eerst met z’n allen bijeen. Ik had een week nodig om dit te verwerken.

Lees verder in Digitaal Dagboek: 'Reis naar het onbestemde'