donderdag 5 april 2007

Nederland Luilekker-ambtenarenland

'Morgen zijn we gewoon open hoor'
Vanmorgen haastte ik mij naar de supermarkt om brood te gaan hamsteren. Immers, er staat een lang paasweekend voor de deur. "Hoe laat bakken jullie vandaag weer vers brood?", vroeg ik een medewerkster. "Want dan kan ik zo vers mogelijk inslaan."
Ze verraste me met de mededeling: "Morgen [Goede Vrijdag] zijn we gewoon open hoor."
"Is het dan geen nationale vrije dag, want het stadshuis is wel gesloten?"
"Nee, dat is om de vijf jaar. Alleen die ambtenaren hebben dat goed voor mekaar gekregen."
"Zijn dan alle bedrijven morgen open?"
"Nou, dat hangt ervan af wat al die werknemersorganisaties apart afgesproken hebben met de werkgever. Nee hoor, kom morgen maar gewoon gezellig lekker vers brood halen."
Tja, bij Super De Boer moeten
ze gewoon doorwerken

Moet je kijken wat die luie ambtenaren voor elkaar hebben gekregen! (Klik op bovenstaande foto). Het ene lange weekend na het andere. Eind april boffen ze weer omdat koninginnedag en Dag van de Arbeid op een maandag en dinsdag vallen. Medio mei is het weer raak! Dan is het hemelvaarstdag op donderdag de 18e. Tja, plak dan meteen ook die vrijdag eraan vast. Velen nemen een extra verlofdag. Mocht blijken dat niet alleen Christus ten hemel is gevaren, dan is er een loketje voor twee uurtjes opengesteld om dat te melden. En eind mei is er dankzij tweede pinksterdag weer een lang weekend. Met recht: Nederland, luilekkerland. Althans, als je ambtenaar bent!

Geen opmerkingen: