zaterdag 14 april 2007

'Heartmony' Needs Hard Money

'Tijd van verstoppen
is voorbij'


“Ik daag iedereen uit om in mijn atelier te komen”, zegt Ramses van Veldhuisen (1969). Zijn artiestennaam is ‘Campodomi’, de Latijnse vertaling van zijn achternaam. Zijn bedrijfsnaam ‘Pro6io’ – spreek uit: processio. Nou is bedrijf in zijn geval een groot woord. Campodomi verkoopt amper iets. Daarom motiveert hij zijn deelname aan de ‘stadsroute’ van ‘Cultuurplekken Amsterdam Nu’ als volgt: “Omdat ik ruchtbaarheid en kenbaarheid aan mijn werken wil geven. De tijd van verstoppen is voorbij en moet plaats maken voor openbaring. Eigenlijk weet niemand wat ik doe.”

Campodomi is sinds 2002 voltijds beeldend kunstenaar. Zijn portfolio bestaat inmiddels uit 150 ‘goede werken’. Hij maakt daarbij gebruik van uiteenlopende media: tekenen, schilderen, fotografie, video en computer. Maar zijn thema is altijd eenduidig. Namelijk ‘Heartmony’. “Dat staat voor mij symbool voor een zinnelijke, zinvolle liefde, die ik lijfelijk heb gevonden in mijn vriendin Sandra, Maria Brook-Gonsalves-Robles de Medina.”
De stadsroute is op zondag 15 april en beslaat 250 kunstenaars, ateliers, vrije ruimtes, studio’s en broedplaatsen. Campodomi is onderdeel van subroute ‘Stadsdeel Oud-Zuid’.
Atelier Pro6io is aan de Koninginneweg 211C, Amsterdam