donderdag 15 maart 2007

Den Haag Onderweg - een Kijkverslag

DEN HAAG, 13 mrt - Ik bracht gisteren een bezoek aan Den Haag. Ging op audiëntie bij de AD/Haagsche Courant, waarvoor ik de afgelopen twee jaar columnist was vanuit Paramaribo.

Het was tevens een geschikte gelegenheid om mijn handzame digitale Nikon-camera uit te proberen. Cadeau (!) gekregen van mijn goede vriend Joost, mede-oprichter van grafisch bureau Inkahootz Het gaat om likkebaardende state-of-the-art-desgin. - click and see for yourself. Binnenkort bestaat Inkahootz vijf jaar en ik zal verslag uitbrengen op Amsterdams Venster.

De camera is van een vernuft design. Lens en display staan zo ten op zichte van elkaar dat je hem net als een oude Hasselblad-camera op buikhoogte kan houden, en niemand die doorheeft dat je foto’s maakt – mits je niet flitst natuurlijk! In dit geval denken de mensen dat ik met een videogame of elektronische agenda zit te kloten. Het levert verrassende foto’s op en niemand die klaagt. Een enkeling die vertwijfeld kijkt.

Ik heb nog geen memorycard gekocht, vanwege mijn uiterst krappe budget. Maar het interne geheugen biedt me op ‘internet-resolutie’ nog altijd ruimte voor 36 foto’s. Het gaat voornamelijk om voorbijgangers. Vandaar de titel ‘Den Haag onderweg’. Ik werk nu aan uitgebreider weblogverslag. Maar hier alvast een kijkreportage. Met dank aan Joost!